Czym jest metoda Studio flow i jak dzięki niej szybciej stworzymy dla Ciebie nową stronę internetową?

Porady i materiały

Czym jest metoda Studio flow i jak dzięki niej szybciej stworzymy dla Ciebie nową stronę internetową?

Wersja wideo
Wersja tekstowa

Studio flow to nasza autorska metoda, która przyspiesza i usprawnia proces tworzenia strony internetowej. Oprócz tego znacząco odciąża Ciebie, klienta, przy tych etapach współpracy, w trakcie których niezbędna jest Twoja uwaga. Poznaj metodę Studio flow i przekonaj się, jakie korzyści zapewnia ona podczas pracy nad stroną WWW.

Co daje Studio flow?

Stosowanie tej metody zapewni Ci wiele korzyści. Wśród nich można wymienić:

  • Lepszą organizację pracy.
  • Ułatwienie procesu – wystarczy krok po kroku realizować punkty z checklisty, trzymać się standardu i założeń procesu.
  • Przyspieszenie czasu realizacji projektu.
  • Odciążenie klienta w procesie poprzez ułatwienie podejmowania decyzji za pomocą szybkiego szkicowania i przedstawiania wariantów wyboru.
  • Pomoc w uniknięciu błędów – dzięki doświadczeniu nabytemu przy tworzeniu ponad 300 projektów proces minimalizuje ryzyko popełnienia błędów tam, gdzie najczęściej się to zdarzało.
  • Treści dopasowane do potrzeb odbiorców.
  • Projekt graficzny tworzony z myślą o grupie docelowej.
  • W konsekwencji – zwiększenie skuteczności strony.

Czym jest Studio flow?

Metoda Studio flow zakłada pracę na 3 obszarach: marketingowym, projektowym i technologicznym.

Szczegółowo omówię teraz dla Ciebie każdy z tych obszarów.

Marketing w metodzie Studio flow

Działania marketingowe w naszej autorskiej metodzie podzielone są na 5 etapów.

Pierwszy z nich to badanie rynku i konkurencji. Analizujemy, kto jest konkurencją bezpośrednią oraz kto działa w Twoim otoczeniu konkurencyjnym. To rozróżnienie obrazuje poniższa grafika:

Dzięki tej analizie jesteśmy w stanie przygotować treści do strony internetowej w taki sposób, by kompleksowo odpowiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości Twoich klientów.

Drugim etapem jest określenie celów. Bierzemy pod uwagę cele mierzalne (takie, które możemy sprawdzić dostępnymi narzędziami) i niemierzalne (które również w pewnym stopniu wpływają na jakość Twoich usług i wrażenia z korzystania z nich).

Różnice między nimi znajdziesz poniżej:

3 etap to analiza grupy docelowej. Koncentrujemy się na tym, jakie wartości ceni klient, jakie są jego obiekcje i obawy, a także na tym, w jaki sposób podejmuje on decyzję, by skorzystać z Twoich usług lub kupić Twój produkt.

Na podstawie powyższych danych rozpoczynamy etap 4, czyli budowanie strategii komunikacji. Ma ona opowiedzieć o Twojej usłudze przez pryzmat ich potrzeb:

5 etap stanowi wybór narzędzi, które pomogą Ci zrealizować wyznaczone przez Ciebie cele biznesowe. Przykłady znajdziesz poniżej:

Projektowanie w metodzie Studio flow

W tym obszarze kierujemy się zasadą „pokaż, zamiast opowiadać”. Oznacza to, że szybko przygotowujemy szkice, moodboardy czy wstępne projekty, aby pokazać Ci nasze koncepcje i ułatwić podjęcie decyzji.

Dzięki temu przyspieszamy pracę i pomagamy Ci np. w wyborze warstwy wizualnej projektu. To sprawia, że gotowa strona szybko buduje zaufanie, wyróżnia się na tle konkurencji, a także jest łatwa i przyjemna w użytkowaniu.

Etapy projektowania graficznego

W obszarze projektowania graficznego strony WWW wyróżniamy 3 główne etapy:

  1. Makieta początkowa – wstępny projekt, ustalamy, w którym miejscu ma być zdjęcie, jakie ono powinno być, gdzie znajdzie się nagłówek i co musi on zawierać, ale bez szczegółów. Pozwala to dobrze zaplanować zawartość strony i usprawnić kolejny etap.
  2. Makieta uzupełniona – w tym momencie umieszczamy docelowe zdjęcia i podejmujemy decyzję, czy trzeba je kupić lub zrobić. Oprócz tego rysujemy ikony oraz rozpoczynamy przygotowanie treści.
  3. Projekt graficzny – makieta odwzorowuje to, co znajdzie się na finalnie zaprojektowanej stronie internetowej.

Dzięki tej metodzie cały proces projektowania graficznego zajmuje 2–3 tygodnie.

Najważniejsze aspekty projektowania

Podczas tworzenia strony koncentrujemy się na:

  • użyteczności serwisu;
  • projekcie wizualnym;
  • określeniu celu strony;
  • responsywności na wszystkich urządzeniach.

Obszar technologii w Studio flow

Na tym etapie koncentrujemy się na zaprogramowaniu strony w taki sposób, by:

  • szybko się ładowała;
  • była niezawodna;
  • była łatwa w edycji;
  • miała narzędzia i funkcje służące założonym celom.

Jak angażujemy Ciebie (klienta) podczas pracy nad projektem w metodzie Studio flow?

Nasza współpraca złożona będzie z 3 etapów. Pierwszy z nich to 2-godzinny warsztat, w trakcie którego tworzymy wstępną makietę strony i uzupełniamy szczegółowy brief dot. Twojej działalności.

Tutaj też ustalamy szczegóły w aspekcie tworzenia treści. Pozostawiamy to Tobie lub oferujemy usługi copywritera, co w większości przypadków skraca pracę nad projektem o 65%.

Drugi etap to wybór koncepcji graficznej. Tworzymy różne warianty przyszłej strony oraz pokazujemy cechy i korzyści każdego z nich. Dzięki temu ułatwiamy Ci podjęcie ostatecznej decyzji.

Ostatni etap podejmuje kwestie techniczne. Prosimy o dostęp do domeny i serwera, żebyśmy mogli na nim zainstalować Twoją nową stronę internetową oraz opublikować ją w sieci.

Wróć do bazy wiedzy
autor
Konrad Ratajczak
CO - BROTHER AT STUDIO BROTHERS
konrad@studiobrothers.pl